Actor’s movement حركة الممثل

2008

The tools that an actor needs to work on a character with the “outside-in” technique relate to understanding the mechanism used by each body to express itself.

إن الأدوات التي يحتاجها الممثل للعمل على شخصية مسرحية بتقنية “من الخارج إلى الداخل” تتعلق بفهم الآلية التي يستخدمها كل جسد للتعبير عن نفسه

The Teatro Institute for Performing Arts in Damascus invited us to work with amateur actors on a technique that differs from the realism school techniques the institute relies on in training it’s students

The workshop focused on developing the actors’ physical expressive abilities through a variety of exercises that included presence strengthening , realizing the four space dimensions, relaxation and focus, interacting with rhythm and silence.

Then the work explored the character starting with the presence and movement towards the inner world.

دعانا معهد تياترو لفنون الأداء بدمشق للعمل مع ممثلين هواة بأسلوب يختلف عن تقنيات المدرسة الواقعية التي يعتمد عليها المعهد في تدريب طلابه

ركزت الورشة على تطوير القدرات التعبيرية الجسدية للممثلين من خلال مجموعة متنوعة من التمارين التي تضمنت تقوية الحضور ، وإدراك أبعاد الفضاء الأربعة ، والاسترخاء والتركيز ، والتفاعل مع الإيقاع والصمت

ثم اتجه العمل نحو كيفية استكشاف الشخصية ، بدءًا من الحضور والحركة نحو العالم الداخلي

  • TrainerNoura Murad
  • Trainees: Atyaf Mahdi, Hasan Duba, Hasan Zaza, Hatem Al Ahdab, Rouben
  • المدرّب: نورا مراد
  • المتدرّبون: أطياف مهدي، حسن دوبا، حسن ظاظا، حاتم الأحدب، روبين

In cooperation with The Teatro Institute for Performing Arts in Damascus

بالتعاون مع معهد تياترو لفنون الأداء بدمشق